بنام خداوند بخشنده مهربان

گزارش برنامه گروه کوهنوردی سلامت کوهستان

محل اجرا (کوهسرک و کوه خامی شهرستان:باشت)     تاریخ:25 و26 دی ماه 1393

نام برنامه: هفته کاهش مصرف نمک

سرپرست:آقای شکیبایی          جلودار:آقای حسینی مهر    عقب دار: آقای گلابی          گزارش نویس: مهدی اسفندیاری

مدت برنامه: یک شب و یک روز     مدت حرکت با اتوبوس(رفت و برگشت):6 ساعت          مدت زمان کوهپیمایی:9 ساعت

اعضای گروه: سيد رشيد غفاري ، محمد رضا گلابي، عليرضا عوض پور، عليرضا شكيبايي، فاضل زينت مطلق، نجف چراغسحر، شاه محمد سليماني، حشمت اله شكرپور، ولي رسايي خواه،محمد رسايي خواه، عبدالسجاد حكمت زاده، محسن هادي ، محبوبه عبدي زاده، سهيلا ضرغامي نژاد، سيد نورالدين حسيني، اردوان دانشي، مظفر پرخيد، سعيد امين صفايي، كرامت صالحي، مهدي  اسفندياري، غلامرضا دادالهي، فاطمه مسلم جوي، سجاد افروز،حميرا عوض پور، منصوري، آقاي دلداريان، علي جهانبازي، فاطمه محمدي ، حامد نظري، جمعه شجاعي، مهدي فرهنگي، دكتر جاويد

شرح گزارش:

در تاریخ 25 دی ماه 1393 طبق برنامه از پیش تعیین شده و برابر با تقویم کوهنوردی گروه سلامت کوهستان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اعضای گروه و تعدادی ازهمنوردان هیئت کوهنوردی که در این برنامه همراه ما بودند طبق روال قبل جلوی معاونت بهداشتی تجمع و راس ساعت 2 بعد از ظهر با اتوبوس پیش بینی شده یاسوج را ترک و به سمت شهر باشت و روستای شادگان حرکت کردیم و بعد از دو ساعت به شهر باشت رسیدیم و بعد از توقفی کوتاه وهمراهی تعدادی از همنوردان گرامی از شهر باشت به روستای زیبای شادگان با ارتفاع حدود 1000 متري  از سطح دریا رسیدیم

و از همان ابتدا با استقبال گرم اهالی روستا روبرو شدیم و طبق هماهنگی قبلی جهت استراحت و صرف شام وارد خانه آقای اسدپور شدیم بعد از استراحت و اقامه نماز، دوستان پرتلاش مرکز بهداشت باشت که تدارکات این برنامه را به بهترین شکل ممکن تقبل کرده بودند زحمت شام(کباب و متعلقات) را کشیدند

و ساعت 11 خاموشی زده شد و ساعت 5 صبح روز 26 دی ماه بیدارباش زده و گروه پس از اقامه نماز و بستن کوله ها، ساعت 20/6 روستای شادگان را به سمت روستای کوهسرک ترک کردیم

و بعد از عبور از تنگه زیبای کوهسرک ساعت 30/8 در یورد عشایری و کپرهای کوهسرک برای صرف صبحانه توقف کردیم و بعد از آتیش کردن و صرف صبحانه و چای در فضایی لذت بخش بچه ها مشغول گرفتن عکس شدن و به دستور سرپرست و راهنمای گروه ساعت 15/9 گره با نظم خاصی به مسیر ادامه دادند

بعد ازطي حدود يك ساعت كوهپيمايي و عبور از شيب نسبتاً تند به گردنه سه سفید (سیاه و سفید) و چشمه فصلی اوو سردو (آب سرد)که در این منطقه غنیمتی بود رسیدیم

در روبروی چشمه کهله ای( کمینگاهی) جهت صید پرندگان توسط میر شکاران(صیادان) غیر مجاز را مشاهده نمودیم که دو تا از کوهنوردان آن کمینگاه را خراب و به آتش کشاندند.

در طول مسیر آقای شکیبایی سرپرست و راهنمای گروه منطقه را به بهترین شکل معرفی کردند و بعد از کوهپیمایی چند ساعته و گذر از باغات انگور به روستای زیبا ،تاریخی و شهید پرور فتح(زادگاه آقای شکیبایی) که هنوز بعضی خانه ها بافت قدیمی خود را حفظ کرده بودند،  رسیدیم  و طبق روال و مرام خوب منطقه گرمسیر با استقبال اهالی روستا روبرو شدیم  و طبق برنامه جهت تجدید ییعت با آرمان شهدای دفاع مقدس  و قرائت فاتحه به گلزار شهدای گرانقدر روستای فتح رفتیم و برای لحظاتی گروه حال  و هوای دیگری داشتند

و روستای فتح را ترک وبه سمت روستای شاه بهرام ادامه مسیر دادیم و بعد از دو ساعت به تنگه سنگلاخی ولی بسیار زیبای شاه بهرام رسیدیم و گروه با نظم خاصی  و با حمایت دوستان با تجربه و قوی گروه همگی بدون کوچکترین آسیبی و یا ناراحتی از تنگه شاه بهرام عبور کردند و در آخرین لحظه های مانده به پایان مسیر یکی از همنوردان عزیز (آقای چراغ سحر ) از ناحیه مچ پا با مصدومیت مواجه شد و باعث نگرانی بچه ها شد ولی با تدبیر گروه و اورژانس مرکز بهداشت باشت به مکان استراحت انتقال یافت و راس ساعت 3 بعد از ظهر به روستای شاه بهرام رسیدیم و برای صرف نهار و  اقامه نماز وارد مرکز بهداشت این روستا شدیم و ساعت 20/4 به سمت یاسوج حرکت کردیم  و ساعت 7 شب به یاسوج رسیدیم .